PöttyösLábos

PöttyösLábos

Moszkauer - a nosztalgiasüti

2017. december 08. - pöttyöslábos

Régimódi cukrászdákhoz illő édesség, utoljára a Szalayban láttam, a Kossuth térnél. Nagyon könnyű elkészíteni és szuper ajándék, a narancs és a csoki miatt pedig karácsonyi hangulatú. Sokféle receptet találni, ez Stahl Judittól van és szerintem tökéletes. Én a narancshéjat is otthon csináltam hozzá, hamarosan felteszem a receptjét. 

 

Moszkauer

Hozzávalók (kb. 15 nagyobb darabhoz):

  • 10 dkg apróra tört dió
  • 5 dkg cukrozott narancshéj apróra vágva
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg cukor
  • 5 evőkanál tejszín
  • 3 dkg fehér vagy teljes kiőrlésű liszt

Olyan gyorsan készen van a süti tésztája, hogy a legjobb, ha először előmelegítjük a sütőt 180 fokra. A cukrot, a vajat és a tejszínt egy kislábasban összeolvasztjuk, majd forrásig melegítjük. A képen van egy kis dió is a lábosban, az megtévesztés, véletlenül szórtam bele. :)

20171203_082000_resized.jpg

Amint felforr, elzárjuk a lángot és belekeverjük a diót, a narancshéjat és a lisztet, és jól elkeverjük. Készen is van a tészta. Elég folyósnak tűnik, de nem baj, ilyennek kell lennie. Nekem volt, hogy óvatosságból több lisztet  tettem bele egy picivel és nem tett jót neki. Sütőpapírral kibélelt tepsire lapos evőkanálnyi adagokat rakunk és a kanál hátával kisit lelapítjuk őket, hogy korongokat kapjunk.

20171203_083726_resized.jpg

Fontos, hogy egy ujjnyi helyet kihagyjunk a sütik között, mert előfordul, hogy szétterül sütés közben. 10-12 perc alatt megsütjük a moszkauereket. Még lágynak tűnnek egy kicsit, de pár perc múlva megszilárdulnak és könnyen leszedhetők a sütőpapírról. Közben gőz fölött megolvasztunk 10 dkg étcsokit és a kész sütemények alját belemártjuk. Én ezt kézzel szoktam, maszatos lesz tőle az ember, soha nagyobb bajt. :) A csokis felével felfelé visszatesszük a sütiket a sütőpapírra és megvárjuk, amíg megdermed. Nagyon jól néz ki, ha készen van, celofánzacskóba érdemes csomagolni.

20171206_164818.jpg20171206_164809.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://pottyoslabos.blog.hu/api/trackback/id/tr3213456941

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása